miércoles, 17 de diciembre de 2008

El Chef Marc Joli











De petit amb 4 anys ja jugava amb fireta, la meva besàvia tenia que amagar les cuines de las meves cosines, per que no pensava en re mes.
Esdevinc d’una família d’artistes, principalment musics i fins els 17 anys vaig cursar estudis de solfeig, harmonia i piano, però jo m’escapava de tocar el piano i em posava a fer rostits, pastissos i platillos, al tenir 18 anys vaig decidir deixar definitivament la musica posar-me de ple amb la cuina, era realment el que m’apassionava, em vaig pagar l’escola d’hostaleria i vaig desfilar per un parell d’hotels de Roses.
L’any 1997 vaig entrar a fer un estatge i a treballar en el Bulli l’any de la tercera estrella i quant encara es feien dos serveis.
Vaig passar a pastisseria amb l’Alberto on vaig estar dues temporades treballant i preparant el seu llibre de postres, durant la meva estada a el Bulli que va ser de 3 anys vaig fer de cap de partida d’entrant tebis, de carns, 3 hiverns al primer taller de Barcelona “a l’Acuari”, també treballant per el Bulli Càtering, apart d’estajos amb Oriol Balaguer, Enric Rovira.
Vaig marxar a Mallorca a treballar amb el Koldo Royo, creant nous plats i produint un programa de cuina d’ell a televisió espanyola, treballant a C’as Xorc restaurant assessorat per Wintzaerman 3 estrelles Michelin, i desprès vaig ser el xef i responsable d’un petit i encantador restaurant a Fornalutx començant a crear la meva pròpia identitat com a cuiner.
Vaig aterrar a Barcelona, amb Javier de la Muelas com a responsable del projecte de donar aire fresc i modernitzar el grup, especialment el Dry Martini, all``a es on començo a innovar tot el tema de tapes i començo a treballar i gestar el que es ara l’Spek easy.
L’any 2002 vaig obri el meu propi restaurant a Torremirona, durant 6 mesos vaig estat portant el càtering d’uns estudis de gravació teballant per , Enrique Bunbury, Adria Punti, Pau Dones, Kimi Portet, Manolo Garcia, Gerard Quintant etc...
2 anys desprès vaig adquirir una casa senyorial del 1923, que vaig convertit en un restaurant
Apart d’això, altres cursos, histories, he participat a 3 campionats de cuina dels qual vaig guanyar el 3, un a nivell d’escoles d’hostaleria, el de Catalunya a St. Pol de Mar i el del mediterrani a Itàlia guanyador como a representat d’Espanya.
Anys desprès vaig estar treballar per el grup Tragaluz assessorant-los gastronòmicament.
Al 2006 varem crea Picoplato, una empresa de càtering amb la qual em realitzat diferents tipus events a Barcelona ciutat i a altres ciutats catalanes, especialment al Empordà
Realitzem altres tipus de serveis i assessoraments a empreses del ram de la hosteleria a Barcelona.

No hay comentarios:

Publicar un comentario